آیین نامه ها, نکات اجرایی, وزارت راه و شهرسازی

دانلود نشریه 773 (دستورالعمل ارزیابی عملیات اجرا شده)

نشریه 773 با هدف ارتقای کیفیت احداث طرح‌ها و پروژه‌ها با تاکید بر ضوابط و مشخصات فنی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر گردیده است. لینک های دانلود مربوط به نشریه 773 – دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده – در ادامه این مطلب در دسترس می‌باشد.

نشریه 773 دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده

در اجرای عملیات عمرانی، دستیابی به مشخصات فنی به طور دقیق و کامل دور از انتظار است. در مراجع معتبر بین المللی نیز این موضوع مورد توجه بوده و ضوابط مربوط به آن نیز تهیه و به کار گرفته شده است.

نشریه 773 الگو گرفته شده از ضوابط و مراجع بین‌المللی بوده و سعی شده است که بدون تغییر اصول آن نسبت به مرجع اصلی، در دستورالعمل حاضر گنجانده شود، تنها در مواردی که انتخاب حدود به استفاده‌کنندگان واگذار شده بود، با توجه به شرایط کشور ضوابط مربوط به آن‌ها تدوین شده است.

به کارگیری این دستورالعمل در پیمان های ذکر شده در فصل اول نشریه و برای رسیدگی به مشخصات فنی تمامی عملیات اجرا شده پروژه های ساخت و ساز کشور از جمله عملیات خاکی، تثبیت، زیراساس، اساس و بالاست و عملیات آسفالتی، انواع رویه‌های بتنی و سایر عملیاتی که کارفرما مشخص می‌کند، الزامی است.

دانلود نشریه 773 آخرین ویرایش (سال 99)

آخرین ویرایش (سال 99) نشریه 773 – دستورالعمل ارزیابی کیفیت و مشخصات فنی عملیات اجرا شده – منتشر شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، از طریق لینک های زیر قابل دانلود می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *