اخبار نظام مهندسی, مقررات ملی ساختمان, وزارت راه و شهرسازی

کلیات بازنگری در قانون نظام مهندسی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کلیات طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی پس از بررسی به تصویب رسید و مقرر شد جزییات آن در کمیته‌های مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

سیدالبرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست روز (یکشنبه ۱۲ بهمن ماه) کمیسیون متبوعش گفت: دستور کار اول کمیسیون عمران ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بود و بر اساس آن مواد ۶،۵ و ۷ این لایحه تصویب شد. این مواد در خصوص نحوه ارائه کار به بخش خصوصی، نحوه کنترل قرار دادها و نحوه انتشار بحث مشارکت در قراردادها و چگونگی انتشار اطلاعات آن، اعلام منابع مالی قراردادها و همچنین چگونگی پیمان‌سپاری و مشارکت بخش خصوصی پروژهها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون بررسی کلیات طرح بازنگری در قانون نظام مهندسی بود، این قانون یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه ساختمان است؛ قانون مذکور سال‌ها مورد بازنگری قرار نگرفته و مشکلات معتددی ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: کلیات طرح بازنگردی در قانون نظام مهندسی پس از بررسی به تصویب رسید و مقرر شد جزییات آن در کمیته‌های مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *